10 June 2011

#3 - Sugar Gliderlah!

Assalamualaikum..
Haa.. Jumpe lagi dong. Takde keje lah ni namenye. Haha. Sebenarnye aku nak bagitau, aku nak beli Sugar Glider!! Tahukah kawan2 apekah itu sugar glider? Menurut google tranlator, sugar bermaksud gula. Manakala glider bermaksud kapal terbang layang. So, kalau gabung dua2, membawa maksud, gula yang sedang menaiki kapal terbang layang. Kan? Kan? Ade korang terfikir tak bende ni? Aku rase siape yg cipta nama sugar glider ni memang cukup kreatif la. Aku pun tak pernah terfikir ade gula yang boleh naik kapal terbang layang. Jap2. Kapal terbang layang tu macam mane pulak? Adekah macam surat layang? Atau kapal terbang yang diterbangkan menggunakan layang2..? Atau layang2 yang tersangkut pada kapal terbang? Ataupun layang2 berbentuk kapal terbang? Macam tu ke?

Haha. Mengarut je sume karutan tulah aku rase. Actually, sugar glider ni sejenis binatang macam tupai tu. Tapi die boleh terbang. Kecik je binatang ni. Aku tak pandai sangat nak bercerita pasal menatang ni. Korang tengok lah sendiri ea macam mane rupe die. Ni haa...

Jangan main2. Die boleh berdiri gak tau! :P
Idung dah macam cencurut pulak aku tengok. Haha. Itu yang mahal beb!
Haa.. Ni rupe die terbang. Haha. Menarik kan? Macam tikar terbang Aladdin. Zam2 alakazammmmm!!


Apa pasal aku tetibe rase nak beli natam neh? Ahaa.. Kawan2 aku lah ni yang hasut2. Terus aku berminat nak beli. Dorg cakap natam  neh kene salu belai. Senang cite, kene sentiasa bersamalah. So, memandangkan aku neh selalu keseorangan (org single kan.. :P) aku nak lah jadikan natam neh peneman aku. Tapi takde lah peneman hidup aku kan. Tu nanti lain pulak citenye. Haha! Nak beli natam neh, kene banyak duet. Sebab mahal. Sepanjang aku survey2 ni, adelah dalam RM250++. Mahai nao. Tapi nok buwek cano. Den dah berkonan dah ea. Terpaksolah berkorban apo sajo... Lalala..

Alaa.. Duet aku, sukati akulah! Lagipun bukan aku beli bende ngarot2. Binatang je kot. Aku nikan pencinta haiwa.. Aku memang pencinta binatang... namunku bukan binatang..lalalalala... sambung lah sendiri. Aku nyanyi sumbang! Haha. Terrrr-mengaku pulak dah. Jujur sungguh. Haa.. Nak bagitau aku ni suke sangat ngan binatanglah! Tu saje..Hehe.

Oklah. Sampai disini sahaja berita mengenai ini. Kalau kawan2 ade tau mane2 tempat yang ade jual natam neh, roger2 lah aku. Nanti aku belanje korang bulu sugar glider ni ea. Sehelai je lah tapinyeee... Ahak!

Peace yeow!! 
Wassalam...

No comments: